Direktlänk till inlägg 26 oktober 2012

Vart tog tiden vägen....

Av Harriet Margareta NIlsson - 26 oktober 2012 17:47

Jahaja...två veckor sedan sist....

Snabb resumé - Flying Steps på Konserthuset och Red Bull flying Bach!!! Helt galet fantatiskt! Breakdance och balett till Bach...tänk er konståkning med piruetter...FAST på huvudet. Man har ju sett breakare "spinna" på huvudet, men det här!!! Snacka om att tappa andan. Varv på varv på varv i pik, i gruppering, med rak kropp....alltså - Helt, helt fantastiskt.....

Ledarutbildning inom Rotary - denna otroliga möjlighet att få vara med om att göra gott i världen. För många en "gubbklubb" och klubb för inbördes beundran, men om alla visste vilka stora världsomspännande insatser som görs! "Service above self" - polio är snart utrotat tack vare Rotary...endast drygt 200 fall kvar i hela världen!!! Och allt som görs lokalt är inte att förglömma. Kamp mot droger, möjligheter till studier i andra länder, massor med projekt som syftar till ett bättre liv för utsatta.....jag kommer i alla fall att dra mitt strå till stacken!!

Sen var det processen att göra Sörmland Exportmoget - litet mellanspel en tisdagkväll.

Presenterade vår idé med Expo´t i Katrineholm - en mötesplats för alla företagsamma människor i KFV regionen - positivt mottagande - håll utkik!

 

Sluta umgås med Surkart...hihihi...kloka ord från en riktig "krutgubbe" - Nisse Simonsson - denna härliga man på 77 vårar som med sin kompetens sprider glädje och inspiration till att ta vara på livet och tänka positivt, vara glad och sprida glädje. Mota sjukdom med en positiv inställning. Kan man tänka sig sjuk - kan man också tänka sig frisk!

Nickals Lautakoski inspirerade våra medlemmar med sin berättelse om sina utmaningar! Vad är väl en cykeltur mellan Portugal och Kina...eller en resa på motorcykel från Nordkap till Sydligaste spetsen i Afrika, och dessutom bestiga de högsta bergen i landen man passerar.

Sen en massa jobb, jobb och jobb...sen en helg med massa....jobb...nya fönster ska in...ommålad byrå....

Ny måndag och den andra i ordningen med ett härligt gäng som kommer att bidra med mycket glädje - när Visionslåten Läge för liv & lust presenteras den 3 november - Åhhh dom är sååå bra!!!

 

Sedan blev det Rosa kvällen på stan i Katrineholm...med "SNÖSTORM" - tänk er....träningsuppvisning, tangoshow, presentation av Luciakandidater och mycket mer...på vinterns första kväll! Men mycket pengar blev insamlade till den lokala bröstcancerföreningen - BRA där!  

    

och nu sitter jag här -äntligen lite tid för blogg och mannen är på krogen (väl värd efter ett av sina lyckade projekt) och imorgon bitti instruerar jag cykel30 och mage/core30 på Sunlight...lovely!

That´s all folk´s!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Harriet Margareta NIlsson - 12 oktober 2012 15:30

Hela veckan har rusat på och jag har inte fått fingrarna på tangentbordet en enda gång i syfte att skriva på min blogg....men som någon klok sa -" blogga för man när man känner för det - annars blir det bara krystat!" Jag håller helt och fullt med!...

Av Harriet Margareta NIlsson - 1 oktober 2012 18:28

    Sitter en stund och samlar mig inför en middag i fantastisk slottsmiljö...Har förmånen att konferera med Turistchefer från Sörmland på vackra Sparreholms slott. I en prunkande höstskrud och med fantastiska historiska anslag i form av design. Då...

Av Harriet Margareta NIlsson - 30 september 2012 19:13

Att vara i femtioårsåldern och köra party och vara vaken till fram på småtimmarna två nätter i rad är inte min lekamen formad för. Att sedan sova till mitt på dagen är heller inte en vanlig rutin för densamma. Det är som om alla funktioner slutar fun...

Av Harriet Margareta NIlsson - 24 september 2012 17:49

Måndags eftermiddagen börjar övergå i kväll och jag ställer snart in bilens riktning mot Nyköping och kvällens klasser på Sunlight. Dagen har varit full av intryck i vanlig ordning. Planering och struktur har lagts för det som kommer att forma en för...

Av Harriet Margareta NIlsson - 23 september 2012 14:47


Det blev en lååång promenad med våra hundar Ozzie och Gillis. Det är härligt när den krispiga luften möter solens värme. Med rätt musik i lurarna kan man gå hur länge som helst. Just nu har jag fastnat i Ronan Keeting som precis som jag gör ett omtag...

Presentation


Med livet som arena väljer jag att ta täten och fylla det med upplevelser.....

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

På gång

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards